We are walking , we are jumping
- 素材 / Material(s): ダンボール、クレヨン、アクリル、墨、写真、紙、 / cardboard , crayon , acrylic paint , sumi , photo , paper , video
- サイズ / Size: 作品、H120cmxW80 映像、48seconds
2023年10月に、ヨーロッパを旅してきました。ベルリンから出発し、電車とバスのみを使って、リスボンまで行きました。その際、日本から自作の版木と和紙、墨を持参し、路上で版画を刷り、販売し、得たお金を交通費や宿泊費や食費に充てました。 ベルリンからリスボンに向かう道中、言語や人種の比率などが目まぐるしく変わっていき、言葉も通じにくい中で、版画はコミュニケーションツールとして、大きな役割を果たしました。 日本に帰り、次は版画自身に旅をしてもらおうと考え、風船に版画をくくり付け、上野公園にて飛ばしました。その際、大学の仲間のみならず、修学旅行中の大勢の子どもたちが協力してくれ、上野公園の空が版画と風船でいっぱいになりました。版画には僕のメールアドレスが書かれており、どこかで拾った人から広がる交流に期待しています。 作品制作と生活から生まれる、予想外の繫りを期待した作品です。
In October 2023, I traveled to Europe, starting in Berlin and making my way to Lisbon solely by train and bus. I brought my own woodblocks, washi paper, and ink from Japan to create prints on the street, selling them to fund my transportation, accommodation, and food expenses. As I journeyed from Berlin to Lisbon, I noticed rapid changes in language and cultural diversity, which made communication challenging. In this context, my prints became a vital tool for connection. Upon returning to Japan, I decided to let the prints travel on their own by tying them to balloons and releasing them in Ueno Park. Not only my university friends, but also many children on a school trip joined in, filling the sky of Ueno Park with prints and balloons. Each print had my email address written on it, and I hope to foster interactions with those who find them. This project aims to create unexpected connections that emerge from the interplay of artistic creation and life experiences.
野原 歩
NOHARA AYUMU
野原歩 岡山県出身。岡山の自然豊かな田舎で育ち、絵を描いたり山や川で虫を捕まえるのが好きでした。自然への好奇心がとても強く、その興味は物理学や化学などに及び、北海道大学へ進学するも、コロナ禍により休学し、幼い頃から好きだった絵に集中するようになりました。 自然科学のような分析的、客観的な視点から制作を進めてきましたが、東京に来て人の温かさに触れ、最近では街に出て人と関わり合いながら、制作しています
Nohara Ayumu Originally from Okayama Prefecture, Nohara grew up surrounded by nature and spent his childhood catching insects and drawing in the countryside. His curiosity about the natural world led him to develop a deep interest in physics and chemistry. He later attended Hokkaido University but took a leave of absence during the COVID-19 pandemic to focus on his lifelong passion for drawing. Initially approaching art with an analytical, scientific mindset, his move to Tokyo and encounters with the warmth of its people have shifted his focus toward creating art inspired by personal connections and interactions.