Imaginary Flowers
- 素材 / Material(s): 紙 / Paper
- サイズ / Size: H420mm×W297mm(A3ポスター約200種類)
花は、思い出の中にある。花は、子供の頃から身近にあり、祝い事や日常でも自然と目に入るものである。つまり人間は常日頃、意識してないだけで花という概念を視覚的に収納している。Imaginary Flowersは、皆が無意識に記憶している花の概念である。実在せずとも花の記憶さえ備わっていれば、それが不思議と花に見えてしまうのだ。私はこのImaginary Flowersを約2年間作り続けてきた。その中でも、日本各地でImaginary Flowers Marketという展示・購入できる“架空の”花市場を開催していたことで、花屋さん同等のコミュニケーションを得ていることを発見した。同時に、制作する度にSNSで投稿をしており、世界中の人々から愛される存在になりつつあることも発見した。『存在しない』花が、本物の花と同等のコミュニケーションを成立させている。これからも、その良い違和感を拡張していきたい。
Flowers exist in our memories. They have been present since childhood and naturally catch our eye during celebrations and in daily life. In other words, humans constantly store the concept of flowers visually in their minds, even if they are not consciously aware of it. Imaginary Flowers represents the concept of flowers that everyone unconsciously remembers. Even though these flowers do not physically exist, if one has the memory of a flower, it somehow appears as a flower. I have been creating these Imaginary Flowers for about two years. Through this process, I discovered that by holding exhibitions and markets for Imaginary Flowers in various locations across Japan, I was able to engage in communication similar to that of a flower shop. At the same time, I have been posting my creations on social media, and I have found that they are becoming beloved by people all around the world. A flower that "does not exist" is still able to establish communication equivalent to that of a real flower. I hope to continue expanding this delightful sense of dissonance.
UESATSU
UESATSU
1998年東京都生まれ。2022年武蔵野美術大学視覚伝達デザイン学科卒業。2022年度武蔵野美術大学 卒業制作優秀賞受賞。2023年より東京藝術大学 修士課程 デザイン専攻在籍。グラフィック領域においての表現研究が趣味で、 グラデーションや1モチーフに密着したグラフィックを多く制作する。
Born in Tokyo in 1998, I graduated from Musashino Art University’s Department of Visual Communication Design in 2022, receiving the university’s Graduation Work Excellence Award. Since 2023, I have been enrolled in the master's program in design at Tokyo University of the Arts. My hobby is exploring graphic expression, particularly focusing on gradients and single-motif-centric designs.