優秀賞 Excellence Award

サムとAI ゾンビたち

  • 素材 / Material(s): CG アニメーション / CG animation
  • サイズ / Size: 15 minutes

この作品は2022 年に東京藝術大学の卒業制作で作られ、2024年にレタッチした15 分のCGI アニメーションの映画である。現代、ロボットテクノロジーやAIが発展しており、かなり近い未来、身の回りのモノが単なる「モノ」としてではなく、機械に心が宿る日が来るだろう。そんなとき、人はどのように考えて生きるのだろうかをコンセプトに制作している。 主人公サムによって捨てられた AI ロボットたちが、ゾンビとなってサムのもとに帰ってきて家をハチャメチャにするが、最終的にはAIの天国を作って現実世界と統合する物語である。AI 視点で見る「人と交わっていく中での煩わしさ、ワタシタチはいつか捨てられ、そして捨てられたAIロボットたちがあなたを捨てに還ってくる。」という皮肉を込めた作品である。 音楽を除く物語やデザインを含むほぼ全てのことを1人で制作したソロCGプロダクションを実現した作品である。

This is a 15-minute CGI animation film made in 2022 as a graduation project of Tokyo University of the Arts and retouched in 2024. In this day and age, robot technology and AI are growing, and in the fairly near future, there will come a day when the objects around us will not be mere “things” but machines will have minds of their own. The concept of this film is how people will think and live in such a time. The story is about AI robots abandoned by the main character, Sam, who come back to him as zombies and make a mess of his house, but in the end, Sam creates an AI heaven and integrates it with the real world. From an AI point of view, “The annoyance of AI interacting with people, the watashi-tachi will one day be discarded, and the discarded AI robots will return to discard you.” This is the irony of the work. This work is the realization of a solo CG production in which almost everything, including the story and design, except for the music, was created by one person.

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KEVIN K.S.

KEVIN K.S.

2018年に東京芸術大学美術学部デザイン科に入学し、2024年同大学院を卒業。現在は関西のゲーム会社でシネマティックアーティストとしてゲーム内映像の制作に携わり活躍中。 日本の3DCGクリエイターでありゲームクリエイターである。CGI映像作品におけるほぼ全ての工程を得意とする。 「全力で何かモノを作ることが最高の遊びである」をモットーに制作している。

I graduated from Tokyo University of the arts in 2024. I am currently working as a cinematic artist for a Japanese game company. I am mainly involved in the production of video footage for in-game event scenes. I am a 3DCG creator and game creator in Japan, and I am good at almost all the process of CGI visual productions. I create under the motto, “Creating something with all my might is the most enjoyable game for me.”