佳作 Honorable Mention Award

self-portrait - depth

  • 素材 / Material(s): 日記、東京都八王子の土 / diary.Clay from Hachioji,Tokyo
  • サイズ / Size: H3800mm×W115mm×D30mm

備前焼の窯元に生まれ育った経験より、備前焼の特徴である「土作り」のプロセスから、各地の土を掘り起こす。考古学、民族学的な視点でその土地に内在する物事や人の存在感、知覚できない時間や記憶を、自身の時間軸で再構成し、空間を通して具現化しようと試みる。 私は自作を日記的に捉えている。日記は年を経ることで主観から客観の対象となり、自身の内と外が入れ替わる。 本作は現在自身が生活している場所で掘り起こした粘土を用いた作品である。その場に内在する人の存在感や知覚できない時間や記憶を、空間を通して具現化しようと試みている。自身の日記を型取りし、積み上げ連続した動きを日常と捉え、自身を通して他者の存在を見ようとしている。

"Born and raised near a Bizen pottery kiln, I engage in the process of ""earth-making,"" a defining characteristic of Bizen ware, by excavating soil from various regions. Through an archaeological and ethnological lens, I reconstruct the essence of the land, along with the intangible time and memories associated with it, within my own timeline, aiming to manifest them in a spatial form. I perceive my work as a diary. Over time, a diary evolves from a subjective expression to an objective artifact, allowing for an interchange between the inner self and the outer world. This particular piece is crafted from clay sourced from my current residence. I strive to embody the essence of the people connected to this place, alongside the invisible time and memories that linger, through spatial representation. I mold my own diary, layering it to reflect the continuous flow of daily life, while seeking to discern the presence of others through my own experiences."

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伊勢崎 寛太郎

ISEZAKI KANTARO

1998年 岡山県備前市生まれ。2020年 東京造形大学美術学部彫刻専攻卒業。2023年 東京藝術大学大学院美術研究科彫刻専攻修了。  主な受賞歴として、2022 第15回岡山県新進美術家育成「I 氏賞」奨励賞、2023 セラミックシナジー展 秋山裕二賞
2024 KAIKA TOKYO AWARD 2024 入賞

1998 Born in Bizen City, Okayama, Japan. 2020 BFA in Sculpture, Tokyo Zokei University. 2023 MFA in Sculpture, Tokyo National University of Fine Arts and Music. Major awards include: 2022 The 15th Okayama Prefecture “Mr. I Prize” for the development of emerging artists, Encouragement Prize; 2023 Ceramic Synergy Exhibition, Yuji Akiyama Prize; 2024 KAIKA TOKYO AWARD 2024, Honorable Mention.