Touch The Snow

  • 素材 / Material(s): 光沢紙に高細密 プリント、フォトアクリル / photo
  • サイズ / Size: H420 × W594 cm

現代社会における人々の「痛み」や「世界が止まる感覚」を、降り積もる雪の大地に重ね合わせて表現している。解けた雪の隙間から見える鮮やかな緑は、苦しみの中でも生き続ける美しい命の輝きを伝えている。雪の大地に直接触れる少女の姿は、真実と人々をつなぎ、生命の尊さを訴えている。 東日本大震災の後から続けている、実際の雪が解ける大地を利用した超アナログな方法で作品を制作している。AIの登場によるフェイクといった現代の課題を背景に、アナログの生々しさを際立たせる試みである。 パンデミックによってリアルとバーチャルの存在意義が逆転している。少女の像はデジタルで描き加えられ、リアリティの境が曖昧になる。このプロセスは「バーチャルにおけるリアリティとは何か」という問いを観客に投げかけ、私たちが直面する「事実とは何か」「生命とは何か」という根本的な問題を浮き彫りにしている。

The work expresses people's "pain" and the feeling of the world stopping, overlaying it with a snow-covered landscape. The vibrant green visible through melting snow conveys the beauty of life that endures amidst suffering. The image of a girl touching the snowy ground connects truth to humanity and emphasizes the value of life. Since the Great East Japan Earthquake, I have been creating works using actual snow in a highly analog manner. This approach highlights the rawness of analog art against contemporary issues like the rise of AI and fake realities. The pandemic has inverted the significance of the real and virtual. The girl's figure is digitally added, blurring the boundary of reality. This process prompts the audience to question "What is reality in the virtual?" and brings to light fundamental issues we face, such as "What is truth?" and "What is life?"

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芽生夢

MEIMU

幼少期から日本画家の父に絵画を学び、高校までピアノを専攻。その後、武蔵野美術大学デザイン情報学科を卒業し、東京藝術大学大学院の映像研究科メディア映像専攻を修了。その後、先端芸術表現科で研究生として写真を学んだ。雪をテーマにした作品を制作し、複数のコンペに入選。以降、海外のアートフェアやギャラリー、銀座三越、美術館などで作品を発表。多様なメディアを駆使し、新しい質感の作品を追求している。

I learned painting from my father and studied piano until high school. After Musashino Art University, I completed a master's in media art at Tokyo University of the Arts. Now, I create snow-themed works and exhibit internationally, exploring new textures through various media.