Element
- 素材 / Material(s): 映像 / CG animation
- サイズ / Size: 3minutes
この作品は、『日記』のように毎日作り続けた『アニメーション標本』です。一秒間のループアニメーションとして表現したもので、私のキーワードである「細胞をモチーフにしたアニメーション」は、生命の根源的なつながりを、液体の流動性を通じて映し出します。これらのアニメーションは、まるで『標本』のように一つ一つが独立していながらも、連続性と共鳴を持ち、観る者に届けられます。細胞が無限に分裂し、世界が広がっていくように、アニメーションもまた、無限の可能性を秘めています。この作品は、個と個がつながり、新しい広がりを見せる瞬間を描きます。
This work is an "Animation Specimen" that I continued to create daily, much like a "Diary." Expressed as a one-second loop animation, my recurring theme, "animation with cells as a motif," reflects the fundamental interconnectedness of life through the fluidity of liquids. Each of these animations stands independently, much like "specimens," yet they carry a sense of continuity and resonance, delivered to the viewer. Just as cells divide infinitely, expanding the world, animation, too, holds infinite possibilities. This work captures the moment when individuals connect and new expanses unfold.
木村友輝
KIMURA YUKI
1984年、東京都出身。多摩美術大学卒業後、17年を経て東京藝術大学映像研究科ゲームコース在学中。 ファインアートとアニメーション、ゲームなどの領域を横断する表現を研究/制作。 作品は新千歳空港、国立新美術館、ニューヨーク、カリフォルニア、ソウル、フランス、イタリア、ポルトガル、ブラジルなどの美術館や映画祭で展示。
Born in Tokyo in 1984. After graduating from Tama Art University, currently studying in the Game Course at the Graduate School of Film and New Media, Tokyo University of the Arts, after a 17-year gap. Engaged in research and production across the fields of fine art, animation, and games. Works have been exhibited at museums and film festivals, including New Chitose Airport, the National Art Center in Tokyo, as well as in New York, California, Seoul, France, Italy, Portugal, and Brazil.