For Betty

  • 素材 / Material(s): paper
  • サイズ / Size: H156cm*W76cm*D84cm/

この作品は、作者が創作に関する長年の悪夢に立ち向かい、その恐怖から解放される過程を表現したものである。紙は身近な素材であり、悪夢もまた身近な出来事で成り立っている。動力装置を加えることにより、作品は彫刻としてのみならず、ひとつの表現としても展示することができ、作者の悪夢の克服と、それからの解放を表現している。観客はアーティストの内面を感じるのみならず、作品の変容と表現に参加もする。作者は、彼女自身と、作品を見る観客が、内面から来る悪夢を克服する強さを見出すことを願っている。

This work represents the artist's process of confronting a long-standing nightmare of his creation, and of being liberated from the horror of it. Paper is a familiar material, and the nightmare is composed of familiar events. By adding kinetic devices, the work can be displayed not only as a sculpture but also as a representation, expressing the artist's overcoming and liberation from his nightmares. The audience not only feels the artist's inner life but also participates in the transformation and expression of the work. The artist hopes that she and her audience will find the strength to overcome their nightmares, which come from within.

Sam - profile image

Sam

Sam

中国、深圳生まれ。東京藝術大学 美術研究科在学中。サムの作品は主にドローイングと彫刻である。彼女の作品は、幻想的でアナーキーなイメージの世界を表現することに重点を置いており、トラウマや傷ついた感情を 「魅力のないイメージ 」として 「具象的世界 」に視覚的に表現することを目指している。彼女は、私たちの過去の経験や、感情や、空想がこの世界のどこかに隠れていて、発見されるのを待っていると考えている。

Born in Shenzhen, China, currently enrolled in Tokyo University of Art's fine art department. Sam’s works are mostly in the form of drawings and sculptures. Her works focus on illustrating a fantastic and anarchic imagery world, exploring trauma and hurtful feelings visually shown in our “figurative world” as “unattractive imagery.” She believes that our past experiences, feelings, and fantasies are hiding in this world, waiting to be discovered.